lørdag 6. mai 2017

Guardians of the Galaxy Vol.2 - Anmeldelse

Guardians of the Galaxy Vol. 2 er den andre filmen om Superhelten "Star-lord" og hans gjeng. Filmen er en del av Marvel Universet. Filmen er regissert av James Gunn og Chris Pratt har igjen hovedrollen som Peter Quill, akka Star-lord. Filmen går for øyeblikket på kino og hadde premiere i April/ Mai 2017. Den er 136 minutter lang. Jeg så den i 2D, men filmen kommer også i 3D. Volum 3 i serien er under planlegging. 

Film nummer to følger mange av de samme rollefigurene som i den første filmen. Filmen begynner med at Guardians of the Galaxy, bestående av Peter Quill (Chris Pratt), Gamora (Zoe Saldana), Drax (Dave Bautista ), Rocket (Bradley Cooper) and Baby Groot (Vin Diesel) har fått i oppgave å beskytte en rekke verdifulle batterier. Rocket (En genetisk utviklet vaskebjørn) stjeler derimot en del av batteriene selv, noe som fører til problemer. Dette bidrar videre til at Peter Quill endelig får møte sin far, men alt er ikke like idyllisk som det ser ut som. Igjen er det opp til denne gjengen å rette hele universet fra sin sikre undergang! 

Filmen har langt i fra en like bra historie som den første filmen og jeg koste meg heller ikke like mye med denne filmen. Den første filmen syns jeg var kjempe bra, men Volum 2 fremstår mer som et morsomt gjensyn med karakterene. Jeg vil derfor ikke anbefale noen å se Volum 2 hvis de ikke har sett Volum 1 først. Det var veldig få overraskelser underveis og det var lett å skjønne hva som skulle skje, før det skjedde. Jeg tror ikke filmen overrasket meg en eneste gang. Men selv om filmen ikke har den helt store historien, så er animasjonene utrolig imponerende og nesten verdt å oppleve i seg selv. Spesielt Baby-Groot er både imponerende og underholdende å se på, og filmen er verdt turen nesten bare på grunn av han.  Det er forøvrig lurt å være igjen for å se klippene som kommer mellom rulleteksten - Baby Groot som typisk tenåring er underholdende. Chris Pratt er fremdeles like perfekt til rollen som den litt tilfeldige og umodne lederne av gruppa og kjemien mellom skuespillerne og de animerte karakterene er bra. 

Jeg vil anbefale deg å se denne filmen hvis du har sett originalfilmen, syns den var bra og likte karakterene. Selv om jeg ikke syns Guardians of the Galaxy Vol.2 står veldig bra som en selvstendig film, så må jeg ærlig innrømme at jeg koste meg. Karakter 6/10.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar